Ordensregler

 
shutterstock_522565846.jpg
 
 
  1. ORDENSREGLER FOR: LOFOTHALLEN, IDRETTSPARKEN, LEKNES IDRETTS OG SVØMMEHALL, NYE LEKNESHALLEN OG GRAVDALSHALLEN

    1. Alt utleie av anleggene skjer etter oppsatt timeplan fra Lofothallen AS. Tildelt fast leie må sies opp skriftlig med minimum 14 dagers varsel til post@lofothallen.no  Oppsigelsesfrister for korttidsleie avtales i hvert enkelt tilfelle. Anlegget skal forlates senest 20 min etter endt treningstid. Inngang til spilleflater i Lekneshallen, nye Lekneshallen og Gravdalshallen skjer kun gjennom garderober. Nødutgangsdører kan kun åpnes ved brann. Framleie av lokalet er ikke tillatt.

    2. Leietaker skal alltid ha en ansvarlig representant over 18 år til stede i anlegget i hele leieperioden og denne har ansvar for tilsyn med brukerne. Denne personen skal være den siste som forlater anlegget etter trening eller arrangement.
      Etter bruk skal ansvarlig person sjekke at leiet areal (inkludert garderober, dusjer, korridorer, tribuner, kioskområde og hallflate) er i orden og klargjort for vask.
      Alt søppel kastes i avfallsbeholdere. For rom som ikke er ryddet, blir leietaker belastet økonomisk for rydding etter medgått arbeidstid til dette.
      Siste leietaker holdes ansvarlig for avvik dersom avvik ikke blir meldt inn ved oppstart av leietiden. Avvik meldes til; avvik@lofothallen.no

      Ellers skal ansvarlig person sørge for følgende:
      -          At ordensregler og branninstruks blir overholdt
      -          Varsle skader på lokaler/utstyr som skjer i leietiden til: avvik@lofothallen.no
      -          Rapportere skadeverk/ hærverk som oppstår eller oppdages umiddelbart
                 på e-post: avvik@lofothallen.no
      Ved alvorlige hendelser kan det ringes til Roy Rasmussen 908 65975 eller
      Roger Larsen 908 21110. Ved brann blir brannvesenet automatisk varslet gjennom brannvarslingsanlegget.

    3. Brudd på ordensregler kan medføre bortvisning og inndragelse av tildelt treningstid/ kamptid.

    4. Ved store arrangement (turneringer, konserter, messer, loppemarked etc.) som skaper mye søppel, skal leietaker bestille søppelcontainer for egen regning.
      Vi tenker da på store turneringer som skaper mye publikum. Container bør fjernes senest dagen etter at arrangementet er avsluttet.
      (se punkt om dette under leie ved arrangement)

    5. Dersom leietaker er avhengig av mere strøm i form av ekstra skjøteledninger/ strømskap osv. enn det som allerede er tilgjengelig, må dette avtales på forhånd med Lofothallen AS. Dette er utstyr som leies og vil bli fakturert ekstra.

    6. All bruk av ball i garderober, dusjer og ganger er forbudt.

    7. Fottøy som benyttes skal være beregnet for innebruk, og sålen må ikke sette merker på parkett eller sportsgulv. I Lofothallen og på Idrettsparken brukes kunstgress-sko eller tilsvarende.

    8. Leiepriser kommer frem av vår prisliste. Leiepris justeres årlig i mai, endringer skjer i henhold til endringer i KPI. Fakturering skjer i slutten av hver måned. Ved for sen betaling belastes purregebyr samt renter for hver påbegynt måned etter forfall. Nøkkelkort/ brikke utleveres av Lofothallen AS mot et depositum på kr. 1000,- pr. enhet, ved innlevering tilbakebetales dette.
      Blir anlegget forlatt ulåst belastes leietakeren med kr. 2.500.- i gebyr.
      Ved ikke avtalt bruk blir leietakeren også belastet med kr. 2.500.- i gebyr.
      Leietaker er erstatningspliktig ved skader som blir påført bygg eller utstyr i leieperioden.

    9. Leietaker er ansvarlig for å sette frem og rydde vekk utstyr (idrettsmateriell, stoler, bord, mål osv.) som er benyttet under trening/ arrangement.

    10. Vi håper at alle føler ansvar for å ta vare på våre anlegg, vi oppfordre derfor alle leietakere til å ta dette ansvaret seriøst. Det er forbudt å røyke, bruke snus eller nyte alkohol og eventuelt andre rusmidler i våre anlegg.

    TILLEGGSINSTRUKS VED ARRANGEMENT 

    • Anleggene skal reingjøres etter endt bruk (søppel ryddes), hjelpemidler til dette finnes i anleggets vaskerom. Rengjøringsmaskiner skal kun brukes av vårt personell.

    • Garderober, dusjer, tribuner, vestibyle og toaletter skal ryddes regelmessig under arrangement.

    • Hele anlegget og alle rom som har vært benyttet under arrangement skal ryddes for søppel.

    • Avfall etter arrangement er leietakers ansvar, dette kan dog fjernes av Lofothallen AS for leietakers regning, og avfall plasseres da på anvist plass.